Strategia komunikacji marki Rosinski Packaging

Strategia komunikacji marki dla Rosinski Packaging

Opracowaliśmy kompleksowo strategię komunikacji marki – zarówno warstwę graficzną, jak i architekturę marki.

rosinski.com.pl
Czarno-biały kompas wskazuje kierunek strategii komunikacji marki Rosinski Packaging.

Wyzwanie

Pracownik firmy Rosinski Packaging myśli nad opracowaniem strategii marki.

Rosinski Packaging jest jednym z liderów branży tworzyw sztucznych w Europie. Początki firmy sięgają 1981 roku. Aktualnie zatrudnia ponad 500 pracowników i posiada dwa zakłady produkcyjne. Z sukcesem eksportuje swoje produkty do 42 krajów. Głównym wyzwaniem w obszarze marketingu, było zbudowanie komunikacji, która pozwoli w spójny sposób przekazać wartości i potencjał marki Rosinski Packaging. Podczas analizy strategicznej, doszliśmy wspólnie z Klientem do wniosku, że obecna komunikacja marki w kanale online, nie buduje odpowiedniego poziomu wiarygodności, szczególnie na rynku międzynarodowym. Cały przekaz marketingowy marki wymagał nowego podejścia, uporządkowania informacji i ustalenia priorytetów.

Pracownik firmy Rosinski Packaging myśli nad opracowaniem strategii marki.

Rozwiązanie

Pracownicy firmy Rosinski Packaging pracują wspólnie przy biurku nad audytem komunikacji marki.

Audyt komunikacyjny marki

Aby dopasować skuteczny proces tworzenia strategii, pracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia wstępnego audytu sytuacji marki. W ten sposób poznaliśmy specyfikę branży – konkurencję, grupy docelowe i wyzwania w ujęciu makroekonomicznym. Na tej podstawie przygotowaliśmy konspekt warsztatów. Łącznie odbyły się 3 warsztaty, które trwały od 4 do 5 godzin w siedzibie firmy. W proces zaangażowały się istotne dla rozwoju firmy osoby – dyrektor sprzedaży i menedżerka ds. kluczowych klientów. Aby nowa komunikacja marki Rosinski Packaging była adekwatna do jej sytuacji, po każdym warsztacie weryfikowaliśmy nasze pierwotne założenia. Proces przygotowania strategii marki oparliśmy o klucz marki, który był podzielony na etap strategiczny i kreatywny.

Pracownicy firmy Rosinski Packaging pracują wspólnie przy biurku nad audytem komunikacji marki.

Etap strategiczny

Niebieska żarówka wskazuje na rozważania pracowników Rosinski Packaging nad obecną komunikacją.

Podczas etapu strategicznego przeanalizowaliśmy sytuację wyjściową, przeprowadziliśmy warsztaty i opracowaliśmy klucz marki.
W czasie analizy sytuacji wyjściowej odbyliśmy rozmowy z osobami zaangażowanymi później w warsztaty. Miały one na celu poznanie perspektywy oczekiwanych zmian, jakie mają wydarzyć się w firmie za sprawą strategii. Dodatkowo zrobiliśmy audyt uwzględniający, jak wyglądała komunikacja marki i budowanie wizerunku w odniesieniu do głównych konkurentów. W ten sposób opracowaliśmy konspekt warsztatów z uwzględnieniem specyfiki branży.

Niebieska żarówka wskazuje na rozważania pracowników Rosinski Packaging nad obecną komunikacją.

Warsztaty i klucz marki

Istotnym elementem strategii komunikacji marki Rosinski Packaging jest klucz komunikacji.

W trakcie warsztatów skupiliśmy się na dokładnym zrozumieniu przebiegu procesów decyzyjnych klientów finalnych Rosinski Packaging. W ten sposób zdiagnozowaliśmy punkty styku marki z główną grupą docelową i jakich komunikatów potrzebują, aby rozważyć firmę jako partnera biznesowego. Pracowaliśmy również nad charakterystyką branży, długością współpracy z zamawiającymi i różnicami pomiędzy lokalnymi rynkami w Europie. Istotnym elementem warsztatów było też określenie wartości i korzyści marki Rosinski Packaging w zestawieniu z głównymi konkurentami.
Na tej podstawie opracowaliśmy strategię i cele komunikacji, których esencjonalnym podsumowaniem jest klucz marki. W ten sposób Rosinski Packaging otrzymał narzędzie, które będzie ułatwiało mu nawigowanie całej komunikacji w przyszłości.

Istotnym elementem strategii komunikacji marki Rosinski Packaging jest klucz komunikacji.

Etap kreatywny

Grafik pracuje nad identyfikacją wizualną marki Rosinski Packaging robiąc szkice na flipcharcie.

Podczas etapu kreatywnego skupiliśmy się na opracowaniu identyfikacji wizualnej marki i różnorodnych materiałów marketingowych – zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. Przygotowaliśmy również projekt nowej strony internetowej – polskiej i anglojęzycznej. Za ten etap był odpowiedzialny nasz zespół kreatywny.

Grafik pracuje nad identyfikacją wizualną marki Rosinski Packaging robiąc szkice na flipcharcie.

Najważniejsze

Model POEM

Kluczowe okazało się uwypuklenie w percepcji osób będących na początku łańcucha decyzyjnego, że firma jest producentem opakowań z wieloletnim doświadczeniem. Aby zrealizować te cele komunikacji, opracowaliśmy model POEM dla osób z tej grupy docelowej i zgodny ze specyfiką działania branży.

Rezultaty

Kierownik Rosinski Packaging wie, jak wdrożyć strategię komunikacji marki wśród swoich pracowników.

Strategia komunikacji marki opracowana dzięki wspólnym warsztatom i audytom jest w pełni zrozumiała dla decyzyjnych pracowników firmy Rosinski Packaging. Dodatkowo porządkuje dotychczasową wiedzę w przejrzysty sposób, co wpływa na większe zaangażowanie w jej wdrażanie w firmie. Z kolei identyfikacja wizualna i przygotowane materiały marketingowe pozwalają firmie pozycjonować się jako nowoczesny producent i zdobywać nowych klientów z Europy Zachodniej.

Kierownik Rosinski Packaging wie, jak wdrożyć strategię komunikacji marki wśród swoich pracowników.

Potrzebujesz podobnego wsparcia?

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie.