Strategia komunikacji marki Rosinski Packaging

Strategia komunikacji marki dla Rosinski Packaging

Opracowali┼Ťmy kompleksowo strategi─Ö komunikacji marki ÔÇô zar├│wno warstw─Ö graficzn─ů, jak i architektur─Ö marki.

rosinski.com.pl
Czarno-biały kompas wskazuje kierunek strategii komunikacji marki Rosinski Packaging.

Wyzwanie

Pracownik firmy Rosinski Packaging my┼Ťli nad opracowaniem strategii marki.

Rosinski Packaging jest jednym z lider├│w bran┼╝y tworzyw sztucznych w Europie. Pocz─ůtki firmy si─Ögaj─ů 1981 roku. Aktualnie zatrudnia ponad 500 pracownik├│w i posiada dwa zak┼éady produkcyjne. Z sukcesem eksportuje swoje produkty do 42 kraj├│w. G┼é├│wnym wyzwaniem w obszarze marketingu, by┼éo zbudowanie komunikacji, kt├│ra pozwoli w sp├│jny spos├│b przekaza─ç warto┼Ťci i potencja┼é marki Rosinski Packaging. Podczas analizy strategicznej, doszli┼Ťmy wsp├│lnie z Klientem do wniosku, ┼╝e obecna komunikacja marki w kanale online, nie buduje odpowiedniego poziomu wiarygodno┼Ťci, szczeg├│lnie na rynku mi─Ödzynarodowym. Ca┼éy przekaz marketingowy marki wymaga┼é nowego podej┼Ťcia, uporz─ůdkowania informacji i ustalenia priorytet├│w.

Pracownik firmy Rosinski Packaging my┼Ťli nad opracowaniem strategii marki.

Rozwi─ůzanie

Pracownicy firmy Rosinski Packaging pracuj─ů wsp├│lnie przy biurku nad audytem komunikacji marki.

Audyt komunikacyjny marki

Aby dopasowa─ç skuteczny proces tworzenia strategii, prac─Ö rozpocz─Öli┼Ťmy od przeprowadzenia wst─Öpnego audytu sytuacji marki. W ten spos├│b poznali┼Ťmy specyfik─Ö bran┼╝y ÔÇô konkurencj─Ö, grupy docelowe i wyzwania w uj─Öciu makroekonomicznym. Na tej podstawie przygotowali┼Ťmy konspekt warsztat├│w. ┼ü─ůcznie odby┼éy si─Ö 3 warsztaty, kt├│re trwa┼éy od 4 do 5 godzin w siedzibie firmy. W proces zaanga┼╝owa┼éy si─Ö istotne dla rozwoju firmy osoby ÔÇô dyrektor sprzeda┼╝y i mened┼╝erka ds. kluczowych klient├│w. Aby nowa komunikacja marki Rosinski Packaging by┼éa adekwatna do jej sytuacji, po ka┼╝dym warsztacie weryfikowali┼Ťmy nasze pierwotne za┼éo┼╝enia. Proces przygotowania strategii marki oparli┼Ťmy o klucz marki, kt├│ry by┼é podzielony na etap strategiczny i kreatywny.

Pracownicy firmy Rosinski Packaging pracuj─ů wsp├│lnie przy biurku nad audytem komunikacji marki.

Etap strategiczny

Niebieska ┼╝ar├│wka wskazuje na rozwa┼╝ania pracownik├│w Rosinski Packaging nad obecn─ů komunikacj─ů.

Podczas etapu strategicznego przeanalizowali┼Ťmy sytuacj─Ö wyj┼Ťciow─ů, przeprowadzili┼Ťmy warsztaty i opracowali┼Ťmy klucz marki.
W czasie analizy sytuacji wyj┼Ťciowej odbyli┼Ťmy rozmowy z osobami zaanga┼╝owanymi p├│┼║niej w warsztaty. Mia┼éy one na celu poznanie perspektywy oczekiwanych zmian, jakie maj─ů wydarzy─ç si─Ö w firmie za spraw─ů strategii. Dodatkowo zrobili┼Ťmy audyt uwzgl─Ödniaj─ůcy, jak wygl─ůda┼éa komunikacja marki i budowanie wizerunku w odniesieniu do g┼é├│wnych konkurent├│w. W ten spos├│b opracowali┼Ťmy konspekt warsztat├│w z uwzgl─Ödnieniem specyfiki bran┼╝y.

Niebieska ┼╝ar├│wka wskazuje na rozwa┼╝ania pracownik├│w Rosinski Packaging nad obecn─ů komunikacj─ů.

Warsztaty i klucz marki

Istotnym elementem strategii komunikacji marki Rosinski Packaging jest klucz komunikacji.

W trakcie warsztat├│w skupili┼Ťmy si─Ö na dok┼éadnym zrozumieniu przebiegu proces├│w decyzyjnych klient├│w finalnych Rosinski Packaging. W ten spos├│b zdiagnozowali┼Ťmy punkty styku marki z g┼é├│wn─ů grup─ů docelow─ů i jakich komunikat├│w potrzebuj─ů, aby rozwa┼╝y─ç firm─Ö jako partnera biznesowego. Pracowali┼Ťmy r├│wnie┼╝ nad charakterystyk─ů bran┼╝y, d┼éugo┼Ťci─ů wsp├│┼épracy z zamawiaj─ůcymi i r├│┼╝nicami pomi─Ödzy lokalnymi rynkami w Europie. Istotnym elementem warsztat├│w by┼éo te┼╝ okre┼Ťlenie warto┼Ťci i korzy┼Ťci marki Rosinski Packaging w zestawieniu z g┼é├│wnymi konkurentami.
Na tej podstawie opracowali┼Ťmy strategi─Ö i cele komunikacji, kt├│rych esencjonalnym podsumowaniem jest klucz marki. W ten spos├│b Rosinski Packaging otrzyma┼é narz─Ödzie, kt├│re b─Ödzie u┼éatwia┼éo mu nawigowanie ca┼éej komunikacji w przysz┼éo┼Ťci.

Istotnym elementem strategii komunikacji marki Rosinski Packaging jest klucz komunikacji.

Etap kreatywny

Grafik pracuje nad identyfikacj─ů wizualn─ů marki Rosinski Packaging robi─ůc szkice na flipcharcie.

Podczas etapu kreatywnego skupili┼Ťmy si─Ö na opracowaniu identyfikacji wizualnej marki i r├│┼╝norodnych materia┼é├│w marketingowych ÔÇô zar├│wno drukowanych, jak i cyfrowych. Przygotowali┼Ťmy r├│wnie┼╝ projekt nowej strony internetowej ÔÇô polskiej i angloj─Özycznej. Za ten etap by┼é odpowiedzialny nasz zesp├│┼é kreatywny.

Grafik pracuje nad identyfikacj─ů wizualn─ů marki Rosinski Packaging robi─ůc szkice na flipcharcie.

Najwa┼╝niejsze

Model POEM

Kluczowe okaza┼éo si─Ö uwypuklenie w percepcji os├│b b─Öd─ůcych na pocz─ůtku ┼éa┼äcucha decyzyjnego, ┼╝e firma jest producentem opakowa┼ä z wieloletnim do┼Ťwiadczeniem. Aby zrealizowa─ç te cele komunikacji, opracowali┼Ťmy model POEM dla os├│b z tej grupy docelowej i zgodny ze specyfik─ů dzia┼éania bran┼╝y.

Rezultaty

Kierownik Rosinski Packaging wie, jak wdro┼╝y─ç strategi─Ö komunikacji marki w┼Ťr├│d swoich pracownik├│w.

Strategia komunikacji marki opracowana dzi─Öki wsp├│lnym warsztatom i audytom jest w pe┼éni zrozumia┼éa dla decyzyjnych pracownik├│w firmy Rosinski Packaging. Dodatkowo porz─ůdkuje dotychczasow─ů wiedz─Ö w przejrzysty spos├│b, co wp┼éywa na wi─Öksze zaanga┼╝owanie w jej wdra┼╝anie w firmie. Z kolei identyfikacja wizualna i przygotowane materia┼éy marketingowe pozwalaj─ů firmie pozycjonowa─ç si─Ö jako nowoczesny producent i zdobywa─ç nowych klient├│w z Europy Zachodniej.

Kierownik Rosinski Packaging wie, jak wdro┼╝y─ç strategi─Ö komunikacji marki w┼Ťr├│d swoich pracownik├│w.

Potrzebujesz podobnego wsparcia?

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie.