Strategia komunikacji marki dla Rosinski Packaging
Opracowaliśmy kompleksowo strategię komunikacji marki – zarówno warstwę graficzną, jak i architekturę marki.
Wyzwanie
Rosinski Packaging jest jednym z liderów branży tworzyw sztucznych w Europie. Początki firmy sięgają 1981 roku. Aktualnie zatrudnia ponad 500 pracowników i posiada dwa zakłady produkcyjne. Z sukcesem eksportuje swoje produkty do 42 krajów. Głównym wyzwaniem w obszarze marketingu, było zbudowanie komunikacji, która pozwoli w spójny sposób przekazać wartości i potencjał marki Rosinski Packaging. Podczas analizy strategicznej, doszliśmy wspólnie z Klientem do wniosku, że obecna komunikacja marki w kanale online, nie buduje odpowiedniego poziomu wiarygodności, szczególnie na rynku międzynarodowym. Cały przekaz marketingowy marki wymagał nowego podejścia, uporządkowania informacji i ustalenia priorytetów.
Rozwiązanie
Audyt komunikacyjny marki
Aby dopasować skuteczny proces tworzenia strategii, pracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia wstępnego audytu sytuacji marki. W ten sposób poznaliśmy specyfikę branży – konkurencję, grupy docelowe i wyzwania w ujęciu makroekonomicznym. Na tej podstawie przygotowaliśmy konspekt warsztatów. Łącznie odbyły się 3 warsztaty, które trwały od 4 do 5 godzin w siedzibie firmy. W proces zaangażowały się istotne dla rozwoju firmy osoby – dyrektor sprzedaży i menedżerka ds. kluczowych klientów. Aby nowa komunikacja marki Rosinski Packaging była adekwatna do jej sytuacji, po każdym warsztacie weryfikowaliśmy nasze pierwotne założenia. Proces przygotowania strategii marki oparliśmy o klucz marki, który był podzielony na etap strategiczny i kreatywny.
Etap strategiczny
Podczas etapu strategicznego przeanalizowaliśmy sytuację wyjściową, przeprowadziliśmy warsztaty i opracowaliśmy klucz marki.
W czasie analizy sytuacji wyjściowej odbyliśmy rozmowy z osobami zaangażowanymi później w warsztaty. Miały one na celu poznanie perspektywy oczekiwanych zmian, jakie mają wydarzyć się w firmie za sprawą strategii. Dodatkowo zrobiliśmy audyt uwzględniający, jak wyglądała komunikacja marki i budowanie wizerunku w odniesieniu do głównych konkurentów. W ten sposób opracowaliśmy konspekt warsztatów z uwzględnieniem specyfiki branży.
Warsztaty i klucz marki
W trakcie warsztatów skupiliśmy się na dokładnym zrozumieniu przebiegu procesów decyzyjnych klientów finalnych Rosinski Packaging. W ten sposób zdiagnozowaliśmy punkty styku marki z główną grupą docelową i jakich komunikatów potrzebują, aby rozważyć firmę jako partnera biznesowego. Pracowaliśmy również nad charakterystyką branży, długością współpracy z zamawiającymi i różnicami pomiędzy lokalnymi rynkami w Europie. Istotnym elementem warsztatów było też określenie wartości i korzyści marki Rosinski Packaging w zestawieniu z głównymi konkurentami.
Na tej podstawie opracowaliśmy strategię i cele komunikacji, których esencjonalnym podsumowaniem jest klucz marki. W ten sposób Rosinski Packaging otrzymał narzędzie, które będzie ułatwiało mu nawigowanie całej komunikacji w przyszłości.
Etap kreatywny
Podczas etapu kreatywnego skupiliśmy się na opracowaniu identyfikacji wizualnej marki i różnorodnych materiałów marketingowych – zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. Przygotowaliśmy również projekt nowej strony internetowej – polskiej i anglojęzycznej. Za ten etap był odpowiedzialny nasz zespół kreatywny.
Najważniejsze
Model POEM
Kluczowe okazało się uwypuklenie w percepcji osób będących na początku łańcucha decyzyjnego, że firma jest producentem opakowań z wieloletnim doświadczeniem. Aby zrealizować te cele komunikacji, opracowaliśmy model POEM dla osób z tej grupy docelowej i zgodny ze specyfiką działania branży.
Rezultaty
Strategia komunikacji marki opracowana dzięki wspólnym warsztatom i audytom jest w pełni zrozumiała dla decyzyjnych pracowników firmy Rosinski Packaging. Dodatkowo porządkuje dotychczasową wiedzę w przejrzysty sposób, co wpływa na większe zaangażowanie w jej wdrażanie w firmie. Z kolei identyfikacja wizualna i przygotowane materiały marketingowe pozwalają firmie pozycjonować się jako nowoczesny producent i zdobywać nowych klientów z Europy Zachodniej.