VegeHome

Aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji dla e-sklepu VegeHome

VegeHome to dystrybutor tekstyliów, które produkowane są zgodnie z ideą weganizmu. Oznacza to, że marka skupia się na asortymencie powstałym z surowców innych niż zwierzęce. Właścicielką VegeHome jest Dominika Owczarczyk, która posiada wieloletnie doświadczenie w branży tekstylnej. Dzięki temu odpowiednio selekcjonuje oferowane produkty na polskim rynku, aby wybierać te o wysokich walorach użytkowych i dekoracyjnych. VegeHome posiada w asortymencie tekstylia idealne do sypialni, salonu, łazienki i kuchni, jak również zasłony i firanki. Marka prowadzi także osobny dział tekstyliów do pokojów dziecięcych.

vegehome.pl
Aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji wpłynęła na wzrost sprzedaży w sklepie online VegeHome.

Wyzwanie

Zespół programistów pracujący nad aktualizacją PrestaShop do najnowszej wersji e-sklep VegeHome.

Naszym zadaniem było zaktualizowanie silnika sklepu z wersji 1.6 PrestaShop do najnowszej z zachowaniem ciągłości funkcjonowania e-sklepu VegeHome.

Zespół programistów pracujący nad aktualizacją PrestaShop do najnowszej wersji e-sklep VegeHome.

Rozwiązanie

Programistka przygotowuje środowisko pracy do aktualizacji PrestaShop dla sklepu online VegeHome.

Przygotowanie środowiska testowego i optymalizacja silnika e-sklepu

Aby aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji przebiegła bez zakłóceń, przygotowaliśmy i skonfigurowaliśmy środowisko testowe, gdzie wykonaliśmy kopię ówczesnego sklepu online. Podczas aktualizacji silnika sklepu dodatkowo zoptymalizowaliśmy go, czyli usunęliśmy przestarzałe lub nieużywane moduły i funkcjonalności. W ten sposób zmniejszyliśmy obciążenie e-sklepu VegeHome oraz zwiększyliśmy jego poziom bezpieczeństwa.

Programistka przygotowuje środowisko pracy do aktualizacji PrestaShop dla sklepu online VegeHome.

Wdrożenie nowych funkcjonalności i integracji

Zespół programistów pracuje nad wdrożeniem nowych funkcjonalności w sklepie online VegeHome.

Podczas głównej części projektu wdrożyliśmy szereg nowych funkcjonalności i integracji. Dla klientów finalnych zaimplementowaliśmy filtry, które ułatwiają przeszukiwanie produktów w sklepie online. Z kolei dla właścicielki marki VegeHome wdrożyliśmy wtyczkę do optymalizacji i moduł SEO. Zainstalowaliśmy i skonfigurowaliśmy również moduł OPC, który zachęca klientów finalnych do domykania zakupów. Zintegrowaliśmy też przewoźników firmy DPD w Europie, dzięki czemu poszerzyliśmy rynek zbytu na całą Unię Europejską.

Zespół programistów pracuje nad wdrożeniem nowych funkcjonalności w sklepie online VegeHome.

Najważniejsze

Nowy szablon

Wdrożyliśmy nowy szablon, który wizualnie był zbliżony do poprzedniej wersji. Równocześnie technicznie nadąża on za aktualnymi trendami. Dodatkowo identycznie się nim zarządza, przez co przejście na niego przebiegło dla klienta bezproblemowo i natychmiast, gdyż nie było konieczności wdrażania go w obsługę. Następnie dostosowaliśmy i zoptymalizowaliśmy szablon zarówno pod destkop, jak i urządzenia mobilne. Dodatkowo posiada on wielopoziomowe i intuicyjne menu, które jest estetyczne i czytelne zarówno na desktop, jak i mobile.

Wyczyszczenie i optymalizacja opisów produktów

Dopasowaliśmy szablon w taki sposób, aby skrócone i zwięzłe informacje o produktach generowały się automatycznie. Poprzedni szablon wymagał ręcznego wypełniania tego typu informacjami. Przygotowaliśmy też dla klienta przykładową formatkę rozszerzonego opisu produktu. W efekcie może on wprowadzić swoją ofertę szybciej oraz minimalizując ryzyko wystąpienia błędu związanego z ręcznym uzupełnianiem opisu.

Nowe banery na stronie głównej

Postawiliśmy na delikatne, pastelowe zdjęcia, które pokazują produkty VegeHome w barwach najbardziej kojarzących się klientom finalnym z ich użytkowaniem. Główną grupą docelową są kobiety, które interesuje estetyczne wyposażenie wnętrza. Dlatego też na zdjęciach do banerów postawiliśmy na wizerunki kobiet. Tworząc teksty na sklep online, zwróciliśmy na główny przekaz marki: naturalne produkty bez surowców odzwierzęcych. Dzięki czemu nowe banery podkreślają unikatowy charakter asortymentu.

Usługa przeszycia pościeli

Aby uatrakcyjnić ofertę, wdrożyliśmy tę funkcjonalność za pomocą wtyczki do akcesoriów. Dzięki temu klient finalny w pełni dopasowuje kupowane produkty oraz zlicza łączny koszt zamówienia, na który składa się cena produktu i koszt przeszycia.

Rezultaty

Aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji poprawiła konwersję w sklepie online VegeHome.

Aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji i wdrożenie pozostałych zmian w e-sklepie VegeHome przyczyniło się do poprawy wyników sprzedażowych. Przy praktycznie tej samej liczbie użytkowników i sesji przychody wzrosły o ponad 160% a współczynnik konwersji o 157%. W efekcie dotychczasowi klienci finalni sprawniej przeglądają ofertę marki, a cały proces zakupowy jest dla nich intuicyjny i przystępny.

Aktualizacja PrestaShop do najnowszej wersji poprawiła konwersję w sklepie online VegeHome.

Potrzebujesz podobnego wsparcia?

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie.