AirClinic – stworzenie nowej platformy e-commerce opartej o PrestaShop
AirClinic to dystrybutor oczyszczaczy powietrza, filtrów i urządzeń chłodzących powietrze. Firma prowadzi zarówno sprzedaż online, jak i stacjonarną w Krakowie.
Wyzwanie
Naszym zadaniem było wdrożenie platformy e-commerce PrestaShop. Postawiliśmy na ten system open source w wersji 1.8. Dodatkowym wyzwaniem było przeniesienie danych z systemu SaaS.
Rozwiązanie
Z racji specyfiki oferowanych produktów dotychczasowy system SaaS okazał się nieadekwatny do wymogów stawianych przez branżę. Był on mało elastyczny, a co za tym idzie, miał ograniczone możliwości zmian i spersonalizowania systemu. Dodatkowo optymalizacja pod wersję mobilną i SEO była niewystarczająca. Asortyment sprzedawany w AirClinic wymaga zarówno częstych modyfikacji parametrów, jak i wygodnej możliwości edycji menu.
Doradziliśmy klientowi wdrożenie platformy e-commerce PrestaShop, która pozwala na swobodę w zakresie rozbudowy nowych kategorii produktowych, systemu blogowego czy funkcjonalności wspierających SEO. Dodatkowo przenieśliśmy dane z systemu SaaS (informacje o produktach, SEO, kategoriach, stronach CMS), jak również wdrożyliśmy podstawowy zestaw wtyczek (SEO, one page checkout, integracja z DHL). Warstwę graficzną e-sklepu oparliśmy o szablon, który odpowiednio zmodyfikowaliśmy i dostosowaliśmy pod identyfikację wizualną marki. Zadbaliśmy również o to, aby nowy sklep AirClinic był w pełni responsywny na każdym urządzeniu.
Rezultaty
W efekcie przeprowadzonych prac znacząco poprawiło się działanie sklepu online, ponieważ poszczególne jego strony ładują się zdecydowanie szybciej. Jego performance wynosi na desktopie 98/100. Wzrosły też możliwości edycyjne e-sklepu, co umożliwia sprawne zarządzanie jego zawartością.