DobreNarty

DobreNarty ÔÇô rozwi─ůzania UX dla sklepu sportowego

Dobre Narty powsta┼éy z inicjatywy pasjonata sportu, narciarza i triathlonisty Kuby Lenczowskiego. Swoj─ů przygod─Ö z biznesem rozpocz─ů┼é od znanej narciarskiej gie┼édy przy Rotundzie w Krakowie, na kt├│rej sprzedawa┼é u┼╝ywane narty. Dzisiaj zakres asortymentu marki to ponad 20 000 produkt├│w, w kt├│rych znajdziesz ju┼╝ nie tylko narty. W ofercie jest dost─Öpny sprz─Öt, z kt├│rego mo┼╝na korzysta─ç przez ca┼éy rok. W ten spos├│b narciarz mo┼╝e cieszy─ç si─Ö aktywno┼Ťci─ů fizyczn─ů o ka┼╝dej porze roku.

dobrenarty.pl
Dw├│ch narciarzy w nowym sprz─Öcie z e-sklepu DobreNarty je┼║dzi w g├│rach po stoku narciarskim.

Jaki był cel projektu?

Rodzic i dziecko na nartach, kt├│re kupili przez sklep internetowy PrestaShop Dobre Narty.

Podczas audytu poprzedniego sklepu internetowego okaza┼éo si─Ö, ┼╝e dysponuje on przestarza┼éym i niezoptymalizowanym silnikiem sklepowym. W efekcie sklep online mia┼é problemy z funkcjonowaniem w nowoczesnym obszarze technologicznym. Brakowa┼éo zar├│wno odpowiedniego rozwi─ůzania UX strony i responsywno┼Ťci. ┼Ücie┼╝ka zakupowa finalnego klienta r├│wnie┼╝ nie by┼éa zoptymalizowana i intuicyjna. Z tego powodu naszym g┼é├│wnym celem projektu by┼éo┬áprzekszta┼écenie dotychczasowego sklepu online na wyspecjalizowany sklep sportowy na PrestaShopie, kt├│ry spe┼énia┼éby wszelkie oczekiwania klienta.

Rodzic i dziecko na nartach, kt├│re kupili przez sklep internetowy PrestaShop Dobre Narty.

Jakie by┼éo nasze ca┼éo┼Ťciowe podej┼Ťcie do projektu?

Dzi─Öki sklepowi online PrestaShop Dobre Narty rodzic z dzieckiem nabyli dobry sprz─Öt narciarski.

Uwa┼╝amy, ┼╝e sklep internetowy wymaga od pracownik├│w holistycznego podej┼Ťcia do marki i biznesu online. Z tego powodu dzia┼éania z Dobrymi Nartami rozpocz─Öli┼Ťmy od warsztat├│w, na kt├│rych pracowali┼Ťmy nad celami biznesowymi i d┼éugofalowymi za┼éo┼╝eniami dla marki. Ustalili┼Ťmy wsp├│lnie zar├│wno kierunek rozwoju biznesu, jak r├│wnie┼╝ om├│wili┼Ťmy zakres grup asortymentowych i ich podzia┼é oraz charakterystyk─Ö. W ten spos├│b zbudowali┼Ťmy now─ů platform─Ö sprzeda┼╝ow─ů opart─ů o strategi─Ö biznesow─ů zak┼éadaj─ůc─ů globalne skalowanie biznesu. Nast─Öpnie odpowiednio dopasowali┼Ťmy projektowanie u┼╝yteczno┼Ťci strony internetowej: stworzyli┼Ťmy projekty graficzne widok├│w i zaprogramowali┼Ťmy sklep online tak, aby dzia┼éa┼é zgodnie z d┼éugofalowymi celami marki.

Dzi─Öki sklepowi online PrestaShop Dobre Narty rodzic z dzieckiem nabyli dobry sprz─Öt narciarski.

Kolor jest r├│wnie wa┼╝ny jak d┼éugo┼Ť─ç nart

Ka┼╝da grupa produktowa charakteryzuje si─Ö inn─ů specyfik─ů i parametrami wyszukiwania, jak r├│wnie┼╝ odmiennym sposobem my┼Ťlenia klienta finalnego o produkcie. W┼éa┼Ťnie dlatego przyjrzeli┼Ťmy si─Ö ├│wczesnym kartom produktowym oraz przeanalizowali┼Ťmy konkurencj─Ö. Po skrupulatnej obserwacji, dobrali┼Ťmy parametry filtrowania produkt├│w w spos├│b maksymalnie wydajny i prosty w obs┼éudze dla potencjalnego klienta.

Efektem filtrowania produkt├│w mo┼╝e by─ç konwersja albo frustracja klienta.

Jakie były wyzwania podczas realizacji projektu?

Skacz─ůcy narciarz w komplecie narciarskim kupionym na platformie e-commerce PrestaShop Dobre Narty.

Dopasowanie szablonu do potrzeb grupy docelowej

Poprzednia wersja sklepu internetowego Dobre Narty działała na podstawowym szablonie, dlatego pomijała potrzeby grupy docelowej i zasady projektowania UX i UI. Przekaz graficzny sklepu online tworzył wrażenie hurtowni sportowej, a nie wyspecjalizowanego sklepu sportowego w kategorii sportów zimowych czy sklepu sportowego z całorocznym asortymentem.

Identyfikacja wizualna marki

Zacz─Öli┼Ťmy od pocz─ůtku i wsp├│lnie z klientem podj─Öli┼Ťmy decyzj─Ö o przygotowaniu nowego logo marki, ksi─Ögi znaku i identyfikacji wizualnej. Tak przygotowany materia┼é sta┼é si─Ö naturaln─ů baz─ů do ┼Ťwiadomego budowania widok├│w graficznych sklepu. Przygotowane w spos├│b przemy┼Ťlany logo, typografia, dob├│r kolorystyki ma kluczowy wp┼éyw na odbi├│r marki przez klient├│w. Ostre i mocne linie logo kojarz─ů si─Ö z dynamik─ů, jaka towarzyszy uprawianiu sport├│w zimowych. Klientami sklepu s─ů ludzie ┼╝yj─ůcy w ruchu, korzystaj─ůcy ze sprz─Ötu, kt├│ry jest synonimem aktywno┼Ťci i wolno┼Ťci. Sklep, w kt├│rym robi─ů zakupy, r├│wnie┼╝ powinien przywo┼éywa─ç takie skojarzenia.

Skacz─ůcy narciarz w komplecie narciarskim kupionym na platformie e-commerce PrestaShop Dobre Narty.

Integracje z wewn─Ötrznym oprogramowaniem marki

Narciarz ostro hamuje dzięki sprzętowi, który kupił na platformie sklepowej PrestaShop Dobre Narty.

Dodatkowym dla nas wyzwaniem by┼éo zbudowanie sklepu internetowego w taki spos├│b, aby dobrze funkcjonowa┼é w systemie wykorzystuj─ůcym konkretne oprogramowanie w biznesie. Oznacza┼éo to odpowiedni─ů integracj─Ö z oprogramowaniem ksi─Ögowo-magazynowym Navireo, jak r├│wnie┼╝ kilku system├│w p┼éatno┼Ťci i system├│w ratalnych. Wymaga┼éo to te┼╝ rozdzielenia sprzeda┼╝y offline (sklep stacjonarny) od sprzeda┼╝y online (dobrenarty.pl).

Optymalizacja pod mobile

Ca┼éy czas pami─Ötali┼Ťmy, ┼╝e sklep online ma by─ç narz─Ödziem do rozwoju biznesu. Z tego powodu zoptymalizowali┼Ťmy sklep Dobre Narty pod wyszukiwark─Ö Google, co oznacza, ┼╝e opracowali┼Ťmy struktur─Ö tre┼Ťci i wdro┼╝yli┼Ťmy linkowanie wewn─Ötrzne. Podczas wdro┼╝enia nowych rozwi─ůza┼ä stworzyli┼Ťmy tak┼╝e dedykowane widoki mobilne, kt├│re u┼éatwiaj─ů zakupy z poziomu smartfon├│w.

Narciarz ostro hamuje dzięki sprzętowi, który kupił na platformie sklepowej PrestaShop Dobre Narty.

Jak zmierzyli┼Ťmy si─Ö z tymi wyzwaniami?

Biurko do pracy nad analiz─ů niezb─Ödnych rozwi─ůza┼ä UX dla sklepu internetowego Dobre Narty.

Analiza potrzeb biznesowych

Zacz─Öli┼Ťmy od analizy potrzeb biznesowych marki, kt├│ra pozwoli┼éa okre┼Ťli─ç cel nadrz─Ödny sklepu internetowego Dobre Narty. Sklep mia┼é sta─ç si─Ö skutecznym narz─Ödziem sprzeda┼╝owym i miejscem opiniotw├│rczym dla klienta finalnego. Ustalili┼Ťmy te┼╝, ┼╝e potrzebujemy zbudowa─ç siln─ů mark─Ö w internecie. Dobry sklep online to po┼é─ůczenie marki i jej warto┼Ťci oraz narz─Ödzi remarketingowych (np. system reflinkowy i lojalno┼Ťciowy czy wtyczka cart reminder). Dopiero taka synergia zapewnia ostatecznie stworzenie skutecznej platformy sprzeda┼╝owej.

Biurko do pracy nad analiz─ů niezb─Ödnych rozwi─ůza┼ä UX dla sklepu internetowego Dobre Narty.

Optymalizacja e-sklepu i proces├│w biznesowych

Doradca biznesowy pracuje nad optymalizacj─ů sklepu internetowego PrestaShop i marki Dobre Narty.

Najtrudniejszym wyzwaniem by┼éo przygotowanie nowej wersji platformy w taki spos├│b, aby spe┼éni┼éa oczekiwania grupy docelowej. Nasze g┼é├│wne za┼éo┼╝enia do dzia┼éania wi─ůza┼éy si─Ö z przygotowaniem sklepu online uwzgl─Ödniaj─ůcego rozwi─ůzania UX i ustalenie procesu projektowania. Dodatkowo okre┼Ťlili┼Ťmy potrzeby biznesowe w kontek┼Ťcie uruchomienia nowego sklepu online. Konieczna by┼éa r├│wnie┼╝ optymalizacja proces├│w wewn─ůtrz firmy takich jak np. okre┼Ťlenie sposobu zarz─ůdzania magazynem i przep┼éywu informacji czy te┼╝ wyznaczenie os├│b odpowiedzialnych za obs┼éug─Ö klient├│w finalnych w kanale internetowym.

Doradca biznesowy pracuje nad optymalizacj─ů sklepu internetowego PrestaShop i marki Dobre Narty.

Jakie osi─ůgn─Öli┼Ťmy efekty?

Siedz─ůcy programista z laptopem sprawdza wdro┼╝one rozwi─ůzania UX w sklepie online Dobre Narty.

Od┼Ťwie┼╝ona marka i poprawa wydajno┼Ťci strony www

W wyniku podj─Ötych prac stworzyli┼Ťmy nowoczesny e-commerce, a ze strony kojarz─ůcej si─Ö z hurtowni─ů sportow─ů zrobili┼Ťmy odpowiednie miejsce dla pasjonat├│w sportu. Wydajno┼Ť─ç strony internetowej mierzona narz─Ödziem PageSpeed Insights wynosi obecnie 98/100. Sklep online posiada rozbudowany zakres produkt├│w (20 000 produkt├│w oraz ok. 300 kategorii). Funkcjonuj─ů w nim 3 systemy p┼éatno┼Ťci i 12 zewn─Ötrznych integracji.

Siedz─ůcy programista z laptopem sprawdza wdro┼╝one rozwi─ůzania UX w sklepie online Dobre Narty.

Dostosowanie sklepu pod mobile

Smartfon ze sklepem Dobre Narty, w kt├│rym rozwi─ůzania UX projektant przygotowa┼é pod mobile.

Zadbali┼Ťmy r├│wnie┼╝ o wersj─Ö mobiln─ů, kt├│ra jest w pe┼éni responsywna wzgl─Ödem urz─ůdze┼ä przeno┼Ťnych. Przeanalizowali┼Ťmy stron─Ö internetow─ů za pomoc─ů narz─Ödzia BrowserStack, aby wyeliminowa─ç problemy z wy┼Ťwietlaniem si─Ö strony na r├│┼╝nych urz─ůdzeniach przeno┼Ťnych ÔÇô kom├│rkach i tabletach. Dostosowali┼Ťmy te┼╝ proces zakupowy do urz─ůdze┼ä mobilnych poprzez koszyk One Page Checkout oraz zoptymalizowali┼Ťmy filtry pod k─ůtem u┼╝yteczno┼Ťci na urz─ůdzeniach mobilnych. W dalszym ci─ůgu przeprowadzamy analiz─Ö ruchu i korzystania ze strony za pomoc─ů narz─Ödzia HotJar.

Smartfon ze sklepem Dobre Narty, w kt├│rym rozwi─ůzania UX projektant przygotowa┼é pod mobile.

Zdj─Öcia w formacie WebP i ikony w formacie SVG

Telefon kom├│rkowy, na kt├│rym wida─ç wdro┼╝one rozwi─ůzania UX w zdj─Öciach w e-sklepie Dobre Narty.

Dodatkowo zadbali┼Ťmy o jako┼Ť─ç zdj─Ö─ç oraz ikon i grafik w mobilnej wersji strony internetowej. Zdj─Öcia przystosowali┼Ťmy do wy┼Ťwietlania w nowoczesnym formacie WebP oraz zadbali┼Ťmy o ich dobre wy┼Ťwietlanie si─Ö na ekranach o r├│┼╝nej g─Östo┼Ťci. U┼╝yte na stronie ikony osadzili┼Ťmy za pomoc─ů formatu wektorowego SVG, przez co s─ů czytelne bez wzgl─Ödu od u┼╝ywanego urz─ůdzenia.

Telefon kom├│rkowy, na kt├│rym wida─ç wdro┼╝one rozwi─ůzania UX w zdj─Öciach w e-sklepie Dobre Narty.

Funkcjonalno┼Ťci techniczne, czyli dzia┼éanie sklepu online w detalach

Udogodnienia dla klienta finalnego i partner├│w marki

System reflink├│w

Umo┼╝liwia on wygenerowanie specjalnego kodu dla tw├│rcy internetowego. Dzi─Öki niemu mo┼╝na mie─ç wi─Öksze mo┼╝liwo┼Ťci ni┼╝ takie, kt├│re daje zwyk┼éy kod rabatowy. Premiuje on zar├│wno klienta finalnego, jak i tw├│rc─Ö internetowego. Przyk┼éadowo 10% warto┼Ťci sprzeda┼╝y jest przekazywane dla tw├│rcy, a 10% na rabat dla klienta finalnego.

System lojalno┼Ťciowy

System ma zadanie informowa─ç na stronach produkt├│w o punktach przyznawanych dla klient├│w finalnych. System lojalno┼Ťciowy jest przedstawiony w formie ikony diamentu, a jego zadaniem jest przeliczanie zebranych punkt├│w albo na z┼éot├│wki, albo umo┼╝liwienie klientowi wybrania gratisowego produktu za przyznane punkty. Wspiera on dzia┼éania remarketingowe, poniewa┼╝ nagradza on sta┼éego klienta za zakupy.

Wdro┼╝enie PayPo

System p┼éatno┼Ťci PayPo jest nowo┼Ťci─ů u┼éatwiaj─ůc─ů zamawianie produkt├│w w sklepach online. Klient finalny otrzymuje zam├│wienie, za kt├│re mo┼╝e zap┼éaci─ç do 30 dni po zakupie bez dodatkowych koszt├│w. Z tego rozwi─ůzania korzystaj─ů znane sklepy sportowe m.in. InterSport, Sklep Biegacza czy Decathlon.

Content marketing

Tre┼Ťci w zak┼éadce Us┼éugi przedstawili┼Ťmy w formie infografik, co zwi─Ökszy┼éo ich przejrzysto┼Ť─ç i atrakcyjno┼Ť─ç. Dodatkowo stworzyli┼Ťmy poradnik Skiturowe ABC, w kt├│rym s─ů zar├│wno porady dotycz─ůce skitury dla pocz─ůtkuj─ůcych, jak i ulokowane produkty.

Wyszukiwarka na stronie

Wyniki w wyszukiwarce generuj─ů si─Ö ju┼╝ podczas najechania kursorem na konkretn─ů fraz─Ö produkt├│w. Dodatkowo pojawiaj─ů si─Ö one w trzech grupach: produkt, kategoria, marka. A podczas wpisywania szukanej frazy, ca┼éo┼Ť─ç szybko si─Ö zmienia nawet przy du┼╝ej bazie produkt├│w. Dzi─Öki temu wyszukiwarka u┼éatwia i up┼éynnia wykorzystywanie systemu przez u┼╝ytkownik├│w.

Rodzaje wtyczek

Cart reminder

Wtyczka dzia┼éa w formie powiadomie┼ä e-mail i pop-up, wspieraj─ůc dzia┼éania remarketingowe. Pop-up z unikalnym kodem rabatowym pojawia si─Ö, wtedy kiedy u┼╝ytkownik doda produkt do koszyka, a nast─Öpnie kontynuuj przegl─ůdanie e-sklepu. Z kolei e-mail wysy┼éa si─Ö po 48 godzinach od dodania produktu do koszyka i opuszczeniu sklepu online. Obydwie formy maj─ů za zadanie zach─Öci─ç potencjalnego klienta do powrotu do porzuconego koszyka i finalizacji procesu zakupowego.

Komentarze do produkt├│w

Wtyczka umo┼╝liwia dodawanie opinii o produktach i wystawieniu im oceny w formie gwiazdek. W ten spos├│b dotychczasowi klienci dziel─ů si─Ö swoimi wra┼╝eniami z korzystania produktu, co zwi─Öksza szans─Ö na jego sprzeda┼╝ w┼Ťr├│d nowych odbiorc├│w. Dodatkowo u┼╝ytkownik zostaje ca┼éy czas w sklepie internetowym i nie musi szuka─ç opinii w innych miejscach w sieci.

Sposoby integracji

Google Tag Manager

Wdro┼╝enie mened┼╝era tag├│w Google po┼é─ůczyli┼Ťmy z wprowadzeniem HotJar i Google Analytics. W ten spos├│b na bie┼╝─ůco monitorujemy zachowania u┼╝ytkownik├│w i optymalizujemy poszczeg├│lne elementy sklepu, przeprowadzaj─ůc audyt u┼╝yteczno┼Ťci z zastosowaniem tych narz─Ödzi.

Google Analytics Enhanced Ecommerce

Jest to system s┼éu┼╝─ůcy do analizy procesu zakupowego, wdro┼╝ony za pomoc─ů mened┼╝era tag├│w Google. Integracja jest niestandardowa, poniewa┼╝ wymaga wi─Ökszych nak┼éad├│w pracy w sposobie przygotowania strony i kodu. Jest ona jednak op┼éacalna, poniewa┼╝ pog┼é─Öbia wiedz─Ö o zachowania u┼╝ytkownik├│w w sklepie online.

Dropshipping

Dropshipping u┼éatwia sprzeda┼╝ produkt├│w partner├│w, kiedy sklep internetowy nie posiada ich w swoim magazynie. W ten spos├│b Dobre Narty po┼Ťredniczy w dystrybucji produkt├│w r├│┼╝nych marek bez ponoszenia koszt├│w magazynowania. Na ten moment jedynie 10% e-sklep├│w wdra┼╝a takie rozwi─ůzanie.

Potrzebujesz podobnego wsparcia?

Porozmawiajmy
o Twoim projekcie.